لــبــخــنــد بــانــو

نوشته های گاه و بی گاهم

لــبــخــنــد بــانــو

نوشته های گاه و بی گاهم

سخن چینی!

اینم یه نوع از غرغره ولی غرغرانه ای به جا!

...

اینقدر از آدمای خاله زنک بدم میاد که نگو و نپرس!

حرفای این و به اون می زنن و حرفای اون و به این و حرفای همه رو به بقیه! همینا باعث کینه کدورت می شه! تازه اونایی که ده تا حرف دیگه که نمی دونم از کجا در آوردن و می ذارن روش و به همونایی که نباید بگن می گن!

بعضی ها انگار دوستی دیرینه دارن با کینه وکدورت! و صد البته خوششون میاد این کینه به بقیه هم سرایت کنه! یعنی دوست ندارن خودشون تنها در آتش کینه و کدورت بسوزن می خوان با حرفاشون بقیه رو هم بکشونن تو آتش!

خب یعنی که چی این کارو می کنن؟ بی وجدانی تا این حد؟

چند روز پیش انگاری یه موردی پیش اومده بود تو همین قضایایی که بالا گفتم. من امروز شنیدم و خیلی ناراحت شدم. سخن چینی های بی مورد که فقط به دست همون خاله زنک های بی خاصیت صورت می گیره و باعث ناراحتی و کدورت می شه.

وقتی اسلام می گه سخن چینی نکن به خاطر همین چیزاست دیگه! حالا هی بگو اسلام اِلِ و بِلِ!!تازه کینه و کدورت فقط یک موردشه معلوم نیست چه مصیبت های دیگه ای هم به بار میاره!

من که به این نتیجه رسیدم دینمون بی دلیل چیزی نمیگه! حالا تو بشین دنبال دلیل بگرد تا ببینم به کجا می رسی!!

***خط آخر***

از بزرگ‏ترین جادو سخن‏چینى است؛ زیرا با سخن‏چینى میان دوستان جدایى مى‏افتد، دوستان یکدل با هم دشمن مى‏شوند، به واسطه آن خون‏ها ریخته مى‏شود، خانه‏ها ویران مى‏گردد و پرده‏ها دریده مى‏شود. سخن‏چین، بدترین کسى است که روى زمین راه مى‏رود. امام صادق (ع)

کسى از شما حق ندارد از هیچ یک از یارانم چیزى به من بگوید؛ زیرا دوست دارم در حالى که چیزى از شما در دلم نیست به سویتان بیایم. پیامبر اکرم (ص)