لــبــخــنــد بــانــو

نوشته های گاه و بی گاهم

لــبــخــنــد بــانــو

نوشته های گاه و بی گاهم

یه نوع شیرینی کره ای

دیشب یه نوع شیرینی کره ای درست کردم که مزه اش خوب شد. البته یه مقداری شیرین شده و دلو می زنه ولی خب اگر شکرش و  کمتر می کردم خیلی خوشمزه تر می شد.

یه چیز دیگه هم این بود که من باید قالب هام و کوچیکتر انتخاب می کردم. چون به خاطر وجود زرده تخم مرغ یه کمی حجمش بیشتر می شه.

اینم عکسش و البته در ادامه دستور پختش و هم می ذارم.


***خط آخر***

هیچ شفاعت کننده ای پیروزمندتر از توبه نیست. امام علی (ع)

کره 225 گرم

شکر 110 گرم

زرده تخم مرغ 3 عدد درشت

آرد 310 گرم

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

پودر پسته به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا شکر و کره را با همزن هم می زنیم تا کرم رنگ شود. بعد وانیل را به زرده ها اضافه کرده و روی شکر و کره می ریزیم و مخلوط می کنیم. آرد را در ادامه کم کم به مواد اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود. خمیر را به مدت 20 دقیقه درون پلاستیک فریزری قرار داده و درون یخچال قرار می دهیم. بعد از گذشت 20 دقیقه خمیر را بیرون آورده و روی سطح آرد می پاشیم و خمیر را به قطر نیم سانت پهن می کنیم و قالب می زنیم و روی آن را پودر پسته می ریزیم(من چون خلال پسته داشتم از اون استفاده کردم). کاغذ روغنی را توی سینی فر پهن می کنیم و شیرینی های قالب زده رو با فاصله یک سانت از هم می چینیم و به مدت 10 تا 12 دقیقه به درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد درون فر قرار می دهیم و بعد از اون وقتی شیرینی سرد شد از کاغذ روغنی ها جدا می کنیم و در ظرف می چینیم.

نوش جان